Wouter Oosting.jpg

Wouter Oosting

cbre.png

Senior Director Workplace Strategy & Innovation

CBRE

Wouter Oosting geeft leiding aan het CBRE Workplace Strategies team in Nederland en is in deze rol hoofdverantwoordelijk voor het leveren van hoogwaardige adviesdiensten. Hij heeft uitgebreide ervaring met het ontwikkelen van werkplekstrategieën en het begeleiden van organisaties om productieve en effectieve werkomgevingen te creëren en in stand te houden. Met meer dan 15 jaar internationale ervaring in werkplekstrategie en verandermangegement heeft hij gewerkt met klanten zoals Booking.com, Johnson & Johnson, Swisscom, Reed Elsevier, Bayer en Shell.

 

09.35 - 10.00 uur

Keynote: Hoe bepaal je de juiste hybride werkplekstrategie?

Voor veel organisaties geldt dat thuiswerken een permanent onderdeel wordt van de bedrijfsstrategie. Mede hierdoor onderzoeken bedrijven de mogelijkheid om kosten te besparen door de omvang van hun kantoorruimte terug te brengen. Maar besparen op vierkante meters zonder te investeren in een hybride werkplekstrategie heeft negatieve effecten op het ‘sociaal kapitaal’ van een organisatie (cultuur, sociale cohesie, innovatiekracht en productiviteit).


Voor veel organisaties is het kantoor dé plek waar men elkaar ontmoet, waar verbinding plaatsvindt, waar men creatief kan samenwerken. De intrinsieke motivatie om dagelijks naar kantoor te gaan heeft veel minder te maken met productie, output en targets en juist alles met het verlangen om ergens bij te horen en onderdeel te zijn van een groter geheel. Kantoor moet hiervoor de juiste omgeving scheppen en zo verbinding en samenwerking faciliteren. Wouter Oosting legt in deze keynote-presentatie uit hoe je de juiste hybride werkplekstrategie voor je organisatie kunt bepalen.